Nieuws MR

maandag 29 januari 2024

Tijdens de afgelopen MR-vergadering zijn het schooljaarplan en de begroting besproken en goedgekeurd.
Om het (begrijpend) leesniveau op school te verbeteren is het team druk bezig met een bijscholing voor het geven van ‘Close reading’ lessen. Bij de methodiek van ‘Close reading’ lezen leerlingen de tekst meerdere keren, maar doen dat steeds met een ander doel. Zo leren ze teksten echt te doorgronden. Op die manier ervaren leerlingen dat ze een ingewikkelde tekst kunnen begrijpen en met allerlei teksten kunnen omgaan. Ook met die van andere vakken. Uit onderzoek blijkt ook dat leerlingen die begrijpend kunnen lezen, hogere Cito-resultaten halen. En – misschien nog wel belangrijker –  leerlingen gaan lezen leuk vinden. Ze schrikken niet meer van een complexe tekst. Dat werkt ook bij vakken als biologie en geschiedenis, en bij verhaaltjessommen (Bron: Leraaar24).  De leerkrachten in de MR geven een korte toelichting op de scholing en vertellen over hun eerste ervaringen met het geven van ‘Close reading’ lessen.

Voor het komende schooljaar is de MR opzoek naar nieuwe leden.
Wij nodigen u van harte uit om eens een vergadering bij te wonen. Voor meer informatie kunt u ook terecht bij één van de leden (Juf Gemma, Juf Désirée, Juf Fleur, Frank de Roo, Anouk de Mutsert en Dennis van Buren). Graag tot ziens bij één van onze vergaderingen!

Delen via