In groep zes doen wij mee met de kinderjury! De komende weken staan in het teken van het lezen van boeken. We hebben 25 boeken gekregen en mogen over zes weken bepalen welk boek (volgens ons) het beste, grappigste, mooiste of ontroerendste is. De schrijver of schrijfster van dit boek krijgt het Apeldoorns uiltje. Zelf
Het is de week van het geld! Dit betekent ook dat er gastlessen worden georganiseerd op scholen. Maandag kwam een moeder (vanuit haar werk) bij ons deze gastles verzorgen. En dinsdag had meester Wessel (stagiair) een leuke les over geld voorbereidt. De kinderen hebben onder andere informatie gekregen over geld(wat heeft de belastingdienst hier mee
Het was een sportieve ochtend in het zwembad vanmorgen. Na een korte instructie werden de kinderen in drie groepen verdeeld. In het zwembad waren vier onderdelen met allen verschillende zwemopdrachten o.a. snorkelen/opduiken van voorwerpen en het oefenen van zwemtechnieken. De sfeer was goed en gezellig en iedereen heeft het super gedaan. Ook de zweminstructeurs waren
Vanmorgen zijn wij naar de bibliotheek in DOK Zuid geweest. We hebben het daar gezellig gehad en veel geleerd. We deden een speurtocht en leerden daarmee verschillende informatie in boeken te zoeken. Verder leerden we wat verschillende pictogrammen op de kaften van boeken betekenen. We leerden ook welke boeken geschikt zijn voor onze leeftijd en
Woensdag 14 februari was het eindelijk zover; het schoolvolleybaltoernooi ging van start. Na in de gymlessen veelvuldig te hebben geoefend was het tijd om alles uit de kast te halen. En wat hebben ze het goed gedaan! Met veel plezier en fanatisme stonden ze in het veld. Er werd als een team gespeeld en dus
Groep 8 is op bezoek geweest de bibliotheek in Dok Zuid. Nadat we hartelijk waren ontvangen kregen we een korte introductie in de bieb. Welke genres zijn er, hoe kan je genres herkennen en hoe kan je dingen opzoeken in de bieb. Daarna was het tijd om zelf aan de slag te gaan. Tijdens dit
Op donderdag 8 februari had groep 7 de primeur om voor het eerst naar het Rijksmuseum te gaan en met de trein wel te verstaan! Na 30 briefjes te hebben gescand bij de poortjes en een korte wachttijd op het perron konden we de trein in. Een vriendelijke conductrice regelde voor ons een privé-coupé, zodat
Vanmorgen hadden we een workshop over compositie. We zijn begonnen met het stempelen. De gastdocent had allemaal gekke voorwerpen meegenomen waar de kinderen mee mochten stempelen. Daarna was het tijd om het kunstwerk af te maken met mooie kleurtjes en er iets van te maken.De kinderen vonden het een superleuke opdracht! In de klas waren