Schatkaarten en kunstwerken (groep 3/4)

zondag 31 maart 2019


Afgelopen periode hebben we geleerd over landkaarten. We hebben met de hele klas gekeken hoe kaarten gemaakt worden en waar je op moet letten als je kaart gaat lezen. In groepjes hebben we zelf ook een kaart gemaakt van de school. Niet alleen zodat we niet meer verdwalen als we naar de wc moeten, maar om een heuse schat te verstoppen. Als echte speurneuzen gingen we op stap. De kaarten waren zo goed, dat alle schatten gevonden zijn! Inmiddels is het nieuwe thema alweer begonnen. We hebben het piratenleven achter ons gelaten en duiken in de wereld van de kunst. We maken kennis met verschillende kunstenaars en hun stijlen. De komende tijd gaan we kijken en praten over kunst, maar vooral zelf kunst maken!

Groep 3
Nu we alle letters al vlot lezen, worden de woorden steeds een beetje moeilijker. Ook wij hebben inmiddels kennisgemaakt met Gerrit, het spellinghulpje die ons op school alle regels leert. We zijn nu druk aan het oefenen met woorden met twee of drie medeklinkers achter elkaar. En dat klinkt soms best een beetje gek: str… rst… Maar gelukkig lukt het ons om ook deze woorden steeds een beetje sneller te lezen. Met rekenen gaan we verder met de verliefde harten (samen 10) en de tweelingsommen. Binnenkort gaan we elkaar toetsen om te kijken of we ze al kennen!

Groep 4 
Sinds kort zijn we begonnen met het 15 minuten rondje, waarin we rekenspelletjes doen om te oefenen met de tafels en het handig rekenen. Of dat leuk is? Reken maar van wel! We werken dan veel samen en dat is handig, want binnenkort hebben we een tafeltoets. We hebben inmiddels ook al een paar mini werkstukken gemaakt over dieren, landen en personen. Juf gaat het wel een beetje moeilijker maken, want nu moeten we zelf vragen bedenken en dan de antwoorden opzoeken. Maar dat kunnen wij wel hoor, geen probleem!

Delen via